در چارچوب حرکت اعتراضی ملت ایران  پس از انتخابات 22 خرداد، ما، شماری از دانش آموختگان و دانش جویان درون و خارج از کشور با دید و آرمان های ملی و سکولار، پیرامون  خواسته های  ملت ایران به همکاری و هم فکری با یکدیگر پرداخته، تا وظیفه خود را نسبت به جنبشی که ماهیتی سراسر ملی و ایرانی دارد و میرود تا منشا تحولات عمیقی در کشورمان گردد ادا کرده باشیم.

ما جنبش سبز را ادامه ی  مبارزات ملی و آزادی خواهانه ملت ایران از آغاز جنبش مشروطیت تا امروز دانسته و به عنوان ایرانیانی مسئول، کوشش برای به ثمر رساندن این جنبش را وظیفه خود میدانیم.

به باور ما حکومت فعلی حاکم بر کشورمان  اصلاح پذیر نمی باشد. ما جنبش ملی سبز را فراتر از اختلافات درون حکومتی نظام دانسته، وهمواره  خواهان تحولاتی فراتر از تغییر دولت و جابجایی مهره های آزموده شده ی سی سال گذشته میباشیم.

از نگاه ما

جمهوری ایرانی بر پایه ارزش ها و فرهنگ اصیل و انسانی ایرانی و بر پایه سکولاریسم بنا میشود و در آن همه ایرانیان فارغ از تیره، مذهب و گرایش فکری  از حقوق شهروندی برابر برخوردار خواهند بود.

جنبش ملی سبز ادامه و جوشش دوباره مبارزات ملی و آزادی خواهانه ملت ایران از مشروطه تا به امروز است. تمامی خواسته های بیان شده در این جنبش  تبلوری از ارداه ملی برای دگر گونی های اساسی در کشورمان میباشد.

دولت سبز ملی

دولتی خواهد بود سکولار، فارغ از هر گونه ایدئولوژی و دگماتیسم،  بر خواسته از اراده ملی ، موظف به پاسداری از استقلال وتمامیت ارضی کشور، موظف به استقرار عدالت اجتماعی و دمکراسی و حفظ حقوق بشر در ایران مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر.

یقین داریم،  جنبش ملی ایران که رنگ سبز بر تن کرده است، با فداکاری و کوشش ایرانیان میهن دوست و مسئول  سر انجام به اهداف خود برای استقرار حاکمیت ملی، آزادی و عدالت اجتماعی خواهد رسید.